Frakt & Returer

Frakt och leverans

Vi har en fast frakt- och packningsavgift på 59 kr per leverans som väger upp till 2 kg. För leveranser tyngre än 2 kg är frakt- och packningsavgiften 98 kr. Glöm inte att markera rutan för "Fraktzon Sverige" när du kommer till kassan! Leveranstiden är normalt två till tre vardagar (kan vara längre inför högtider som t ex jul och under semestertider). Hör av dig om du har extra bråttom!

Paket som väger under 500 g levereras normalt med Posten och paket som väger över 500 g skickas med DHL. Vänligen skriv ett meddelande till oss om ni föredrar ett särskilt DHL-utlämningsställe eller inte vill att vi skickar med DHL. Vi kan i undantagsfall även skicka med Schenker Privatpak.

OBS! DHL-försändelser aviseras till den e-postadress eller det mobilnummer som finns angivet på ert konto. DHL-försändelser ligger kvar ca 14 dagar på utlämningsstället. Om de inte blir hämtade inom denna tid, skickas de åter till oss. För icke uthämtade paket debiterar vi 200 kr. 

För kunder från andra nordiska länder (Finland, Norge, Danmark) är frakt- och packningsavgiften följande:

Paket upp till:  

1 kg    150 kr

2 kg    200 kr

3 kg    350 kr

5 kg    430 kr

7 kg    500 kr

10 kg  600 kr


Om paketet är litet så levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmaste postkontor eller serviceställe.

 

Transport

Om något skulle hända varan/varorna under transporten innan de nått dig är TEFROSSA betalningsansvariga. Vårt ansvar är att se till att dina varor når dig i samma skick som de var när vi sände dem. Om däremot varan/varorna kommer bort då du återsänder en vara till oss är du som kund betalningsansvarig (enligt Transportlagen)

 

Ångerrätt

Du har enligt Distanshandels- och hemförsäljningslagen ångerrätt på din beställning under 14 dagar från beställningsdatum. Du kan då utan att behöva någon förklaring eller motivering returnera varorna, så länge de är i felfritt skick och i orginalförpackning. Vi vill gärna att du kontaktar oss innan du återsänder varorna, för att vi ska kunna ge dig information om hur du ska gå tillväga. Frakten betalas vid ångerrätt av dig som kund. Varor som sänd mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

 

Reklamationer

Om det skulle vara fel på varan du fått, eller om du fått fel vara, så vill vi att ni kontaktar oss på info@tefrossa.se. Vi kan då rätta till felet. Vi ersätter med ny felfri vara om möjligt, annars har du rätt att få pengarna tillbaka. Vid reklamationer står TEFROSSA för frakten.


Hämta på plats

Om du bor i Stockholmstrakten och vill hämta varorna hos oss i Nacka (Skuru) så går det bra efter överenskommelse. Då markerar du rutan om hämtning i Nacka.